Deklaracja dostępności

image_pdfimage_print

Deklaracja dostępności Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Sp. z o.o.

Dostępność cyfrowa

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. we Włocławku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej, bip.mpk.com.pl.

 

Data publikacji podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej: 13.08.2003r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji:    26.03.2019r.
Status pod względem zgodności z ustawą

Podmiotowa strona Biuletynu Informacji Publicznej jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

Zamieszczone na stronie załączniki plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo.

Zamieszczone na stronie załączniki w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości, gdyż były skanowane i nie zawierają warstwy tekstowej oraz zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Wyłączenia

część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Podmiotowa strona Biuletynu Informacji Publicznej Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Sp. z o.o. posiada ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami.

Podmiotowa strona Biuletynu Informacji Publicznej została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.

Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.

Strony posiadają specjalnie przygotowaną wersję do druku, która umożliwia drukowanie informacji znajdujących się na stronie.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki

Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz “TAB” przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek “w dół” i “w górę” można przewijać stronę.

Aplikacje mobilne

Strona jest dostosowana do małych ekranów smartfonów i tabletów, można ją również swobodnie skalować.

Każdy, ma prawo:
Wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej, o której mowa w ustawie o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (zwaną dalej „ustawa”).
Żądanie o zapewnienie dostępności jest wnoszone do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.

Żądanie o zapewnienie dostępności zawiera:
1. Dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
2. Wskazanie strony internetowej lub elementu strony internetowej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo,
3. Wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
4. Wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.

Terminy:
Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej lub elementu strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej podmiotu publicznego następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej lub elementu strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej podmiotu publicznego nie może nastąpić w terminie wskazanym powyżej, podmiot publiczny zawiadamia niezwłocznie osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zapewni dostępność cyfrową wskazanej strony internetowej lub elementu strony internetowej, jednak nie dłuższym niż dwa miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Odmowa spełnienia żądania:
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej lub wskazanego elementu strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej podmiotu publicznego, wskazanych w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, osoba ta ma prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej lub elementu strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej.
W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia on osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.

Skarga:
Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej lub elementu strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej, stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego.

Dostępność architektoniczna oraz komunikacyjno-informacyjna

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp z o.o. zlokalizowane jest w budynku przy ulicy Rysiej 3 we Włocławku, a dodatkowy Punkt Sprzedaży Biletów mieści się w budynku przy ulicy Okrzei 65 (Dworzec Polskich Kolei Państwowych) we Włocławku (użytkownik).

Budynek przy ulicy Rysiej 3 we Włocławku

Budynek zlokalizowany jest na Osiedlu Zazamcze, przy ulicy Rysiej 3. Składa się z dwóch kondygnacji.

Budynek posiada dwa wejścia:

– pierwsze po przejściu przez Portiernię,  jest wejściem do budynku administracyjnego,
– drugie jest wejściem bezpośrednio do Punktu Sprzedaży Biletów.

Wejście do budynku administracyjnego

Schody do budynku przed wejściem głównym składają się z 1 stopnia. Drzwi mają szerokość 80 cm i nie są otwierane automatycznie.

Wejście do Punktu Sprzedaży Biletów przy ulicy Rysiej 3

Przed wejściem nie ma stopni. Drzwi mają szerokość 90 cm i nie otwierają się automatycznie.

Z korytarza głównego na parterze można dostać się do biura Prezesa Zarządu, które znajduje się na piętrze. Prowadzą do niego schody. Budynek nie posiada windy.

Zapewniamy dostęp alternatywny: obsługa interesantów na parterze w Sekcji Sprzedaży Biletów.

Wejście do Punktu Sprzedaży Biletów przy ulicy Okrzei 65 (Dworzec Polskich Kolei Państwowych)

Punkt Sprzedaży Biletów znajduje się w budynku Dworca Polskich Kolei Państwowych. Do budynku można dostać się schodami lub podjazdem, który znajduje się przy schodach.

Drzwi wejściowe rozsuwają się automatycznie. Punkt Sprzedaży Biletów znajduje się po prawej stronie od wejścia. Jest to drugie okienko.

Miejsca parkingowe

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. posiada jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych, znajdujące się przy Punkcie Sprzedaży Biletów oraz jedno miejsce parkingowe dla interesantów Spółki oraz Sekcji Sprzedaży Biletów.

Pętla indukcyjna

Na ten moment w Przedsiębiorstwie nie ma pętli indukcyjnych, natomiast w planach jest wyposażenie pomieszczeń w takie urządzenia.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym

Do budynku Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Sp. z o.o. można swobodnie wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Uprawnienie powyższe nie zwalnia osoby z niepełnosprawnością z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Warunkiem skorzystania z tego uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż z umieszczonym widocznym miejscu napisem „Pies asystujący” oraz posiadanie przez osobę z niepełnosprawnością certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.

Obsługa Interesantów w języku migowym

Istnieje możliwość skorzystania z obsługi w języku migowym.

Osoba, która chce skorzystać z obsługi w języku migowym powinna skierować się z prośbą telefoniczną lub e-mailową do Sekretariatu  w terminie 2 dni roboczych przed planowaną wizytą.

Kontakt do Sekretariatu

Tel. 54-230-93-57

Adres e-mail: sekretariat@mpk.com.pl

Kontakt sms dla osób niesłyszących

Dla osób niesłyszących udostępniamy numer : 691 950 848 do kontaktu tekstowego.

Pomoc asystenta

Możliwa jest pomoc asystenta podczas wizyty w Przedsiębiorstwie. Asystent jest dostępny każdego dnia od poniedziałku do piątku w godzinach 6.40 – 14.40 w Portierni.

Powiadamiania alarmowe, ewakuacja

Z obiektów Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego zapewniono wyjścia i drogi ewakuacyjne, prowadzące bezpośrednio na zewnątrz budynków lub do innej strefy pożarowej. W razie konieczności przeprowadzenia ewakuacji ludzi z Przedsiębiorstwa, ustala się na miejsca zbiórki teren zlokalizowany za ogrodzeniem od strony ul. Rysiej przy głównym wjeździe na teren Przedsiębiorstwa.

Podstawowym środkiem służącym do ogłaszania ewakuacji ludzi z obiektów jest informacja słowna, rzadziej sygnał akustyczny ( syreny, buczki itp.). Powiadomienie musi mieć charakter stanowczy, lecz nie powodujący paniki, zwłaszcza wobec osób ze szczególnymi potrzebami.

Spółka posiada opracowaną przez specjalistę do spraw ochrony przeciwpożarowej instrukcję bezpieczeństwa pożarowego, w tym zasady ewakuacji osób z niepełnosprawnością.

Każdy, ma prawo:

poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa w ustawie o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ( zwaną dalej „ustawa”).

Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, ma prawo:
po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym „wnioskiem o zapewnienie dostępności”.

Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.

Wniosek o zapewnienie dostępności zawiera:

  1. dane kontaktowe wnioskodawcy,
  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Terminy:

Zapewnienie dostępności, w  zakresie określonym we wniosku, następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Chyba, że zapewnienie dostępności nie jest możliwe w terminie wskazanym powyżej, wtedy Spółka niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, Spółka niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, co nie zwalnia podmiotu publicznego z obowiązku zapewnienia dostępu alternatywnego, o którym mowa w ustawie.

Skarga:

W przypadku gdy Spółka nie zapewniła wnioskodawcy dostępności w sposób i terminach określonych w ustawie, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi.

Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął termin:

– 14 dni określony w art. 31. ust. 1 ustawy,
– 2 miesięcy określony w art. 32. ust. 2 ustawy,
– otrzymania zawiadomienia o trudnościach lub braku możliwości zapewnienia dostępności.

Skarga powinna spełniać wymagania formalne określone dla wniosku o zapewnienie dostępności.

Deklarację sporządzono dnia: 03.02.2020r.
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 11.03.2024r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

W razie uwag i pytań prosimy o kontakt:

Koordynatora ds. dostępności Pani Dominika Kujawa

Tel. 54-230-93-54 lub 691 950 848

Adres e-mail: koordynator_dostepnosc@mpk.com.pl

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich :
https://bip.brpo.gov.pl/pl

——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Wersja archiwalna

Deklaracja dostępności Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Sp. z o.o.

 

Dostępność cyfrowa

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. we Włocławku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej, bip.mpk.com.pl.

 

Data publikacji podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej: 13.08.2003r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji:    26.03.2019r.
Status pod względem zgodności z ustawą

Podmiotowa strona Biuletynu Informacji Publicznej jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

Zamieszczone na stronie załączniki plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo.

Zamieszczone na stronie załączniki w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości, gdyż były skanowane i nie zawierają warstwy tekstowej oraz zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Wyłączenia

część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Podmiotowa strona Biuletynu Informacji Publicznej Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Sp. z o.o. posiada ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami.

Podmiotowa strona Biuletynu Informacji Publicznej została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.

Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.

Strony posiadają specjalnie przygotowaną wersję do druku, która umożliwia drukowanie informacji znajdujących się na stronie.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki

Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz “TAB” przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek “w dół” i “w górę” można przewijać stronę.

Aplikacje mobilne

Strona jest dostosowana do małych ekranów smartfonów i tabletów, można ją również swobodnie skalować.

Każdy, ma prawo:
Wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej, o której mowa w ustawie o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (zwaną dalej „ustawa”).
Żądanie o zapewnienie dostępności jest wnoszone do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.

Żądanie o zapewnienie dostępności zawiera:
1. Dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
2. Wskazanie strony internetowej lub elementu strony internetowej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo,
3. Wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
4. Wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.

Terminy:
Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej lub elementu strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej podmiotu publicznego następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej lub elementu strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej podmiotu publicznego nie może nastąpić w terminie wskazanym powyżej, podmiot publiczny zawiadamia niezwłocznie osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zapewni dostępność cyfrową wskazanej strony internetowej lub elementu strony internetowej, jednak nie dłuższym niż dwa miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Odmowa spełnienia żądania:
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej lub wskazanego elementu strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej podmiotu publicznego, wskazanych w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, osoba ta ma prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej lub elementu strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej.
W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia on osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.

Skarga:
Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej lub elementu strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej, stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego.

Dostępność architektoniczna oraz komunikacyjno-informacyjna

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp z o.o. zlokalizowane jest w budynku przy ulicy Rysiej 3 we Włocławku, a dodatkowy Punkt Sprzedaży Biletów mieści się w budynku przy ulicy Warszawskiej 5 we Włocławku (użytkownik).

Budynek przy ulicy Rysiej 3 we Włocławku

Budynek zlokalizowany jest na Osiedlu Zazamcze, przy ulicy Rysiej 3. Składa się z dwóch kondygnacji.

Budynek posiada dwa wejścia:

– pierwsze po przejściu przez Portiernię,  jest wejściem do budynku administracyjnego,
– drugie jest wejściem bezpośrednio do Punktu Sprzedaży Biletów.

Wejście do budynku administracyjnego

Schody do budynku przed wejściem głównym składają się z 1 stopnia. Drzwi mają szerokość 80 cm i nie są otwierane automatycznie.

Wejście do Punktu Sprzedaży Biletów

Przed wejściem nie ma stopni. Drzwi mają szerokość 90 cm i nie otwierają się automatycznie.

Z korytarza głównego na parterze można dostać się do biura Prezesa Zarządu, które znajduje się na piętrze. Prowadzą do niego schody. Budynek nie posiada windy.

Zapewniamy dostęp alternatywny: obsługa interesantów na parterze w Sekcji Sprzedaży Biletów.

Miejsca parkingowe

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. posiada jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych, znajdujące się przy Punkcie Sprzedaży Biletów oraz jedno miejsce parkingowe dla interesantów Spółki oraz Sekcji Sprzedaży Biletów.

Pętla indukcyjna

Na ten moment w Przedsiębiorstwie nie ma pętli indukcyjnych, natomiast w planach jest wyposażenie pomieszczeń w takie urządzenia.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym

Do budynku Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Sp. z o.o. można swobodnie wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Uprawnienie powyższe nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Warunkiem skorzystania z tego uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż z umieszczonym widocznym miejscu napisem „Pies asystujący” oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.

Obsługa Interesantów w języku migowym

Istnieje możliwość skorzystania z obsługi w języku migowym.

Osoba, która chce skorzystać z obsługi w języku migowym powinna skierować się z prośbą telefoniczną lub e-mailową do Sekretariatu  w terminie 2 dni roboczych przed planowaną wizytą.

Kontakt do Sekretariatu

Tel. 54-230-93-57

Adres e-mail: sekretariat@mpk.com.pl

Kontakt sms dla osób niesłyszących

Dla osób niesłyszących udostępniamy numer : 691 950 848 do kontaktu tekstowego.

Pomoc asystenta

Możliwa jest pomoc asystenta podczas wizyty w Przedsiębiorstwie. Asystent jest dostępny każdego dnia od poniedziałku do piątku w godzinach 6.40 – 14.40 w Portierni.

Powiadamiania alarmowe, ewakuacja

Z obiektów Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego zapewniono wyjścia i drogi ewakuacyjne, prowadzące bezpośrednio na zewnątrz budynków lub do innej strefy pożarowej. W razie konieczności przeprowadzenia ewakuacji ludzi z Przedsiębiorstwa, ustala się na miejsca zbiórki teren zlokalizowany za ogrodzeniem od strony ul. Rysiej przy głównym wjeździe na teren Przedsiębiorstwa.

Podstawowym środkiem służącym do ogłaszania ewakuacji ludzi z obiektów jest informacja słowna, rzadziej sygnał akustyczny ( syreny, buczki itp.). Powiadomienie musi mieć charakter stanowczy, lecz nie powodujący paniki, zwłaszcza wobec osób ze szczególnymi potrzebami.

Spółka posiada opracowaną przez specjalistę do spraw ochrony przeciwpożarowej instrukcję bezpieczeństwa pożarowego, w tym zasady ewakuacji osób niepełnosprawnych.

Każdy, ma prawo:

poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa w ustawie o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ( zwaną dalej „ustawa”).

Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, ma prawo:
po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym „wnioskiem o zapewnienie dostępności”.

Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.

Wniosek o zapewnienie dostępności zawiera:

  1. dane kontaktowe wnioskodawcy,
  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Terminy:

Zapewnienie dostępności, w  zakresie określonym we wniosku, następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Chyba, że zapewnienie dostępności nie jest możliwe w terminie wskazanym powyżej, wtedy Spółka niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, Spółka niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, co nie zwalnia podmiotu publicznego z obowiązku zapewnienia dostępu alternatywnego, o którym mowa w ustawie.

Skarga:

W przypadku gdy Spółka nie zapewniła wnioskodawcy dostępności w sposób i terminach określonych w ustawie, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi.

Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął termin:

– 14 dni określony w art. 31. ust. 1 ustawy,
– 2 miesięcy określony w art. 32. ust. 2 ustawy,
– otrzymania zawiadomienia o trudnościach lub braku możliwości zapewnienia dostępności.

Skarga powinna spełniać wymagania formalne określone dla wniosku o zapewnienie dostępności.

Deklarację sporządzono dnia: 03.02.2020r.
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 21.01.2023r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

W razie uwag i pytań prosimy o kontakt:

Koordynatora ds. dostępności Pani Dominika Kujawa

Tel. 54-230-93-54 lub 691 950 848

Adres e-mail: koordynator_dostepnosc@mpk.com.pl

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich :
https://bip.brpo.gov.pl/pl


Wersja archiwalna

Deklaracja dostępności podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Sp. z o.o.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. we Włocławku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej, bip.mpk.com.pl.

Data publikacji podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej: 13.08.2003r.

Data ostatniej istotnej aktualizacji:    26.03.2019r.

Status pod względem zgodności z ustawą

Podmiotowa strona Biuletynu Informacji Publicznej jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Zamieszczone na stronie załączniki plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo.
  • Zamieszczone na stronie załączniki w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości, gdyż były skanowane i nie zawierają warstwy tekstowej oraz zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • Brak opisów alternatywnych i tytułów dla umieszczonych zdjęć.

Wyłączenia

  • część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

 

Podmiotowa strona Biuletynu Informacji Publicznej Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Sp. z o.o. posiada ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami.

 

Podmiotowa strona Biuletynu Informacji Publicznej została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.

Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.

Strony posiadają specjalnie przygotowaną wersję do druku, która umożliwia drukowanie informacji znajdujących się na stronie.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki

Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz “TAB” przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek “w dół” i “w górę” można przewijać stronę.

Aplikacje mobilne

Strona jest dostosowana do małych ekranów smartfonów i tabletów, można ją również swobodnie skalować.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 03.02.2020r.
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 11.06.2021r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Uwagi i wnioski proszę przesyłać na adres email: sekretariat@mpk.com.pl
  • Telefon: 54 230 93 00

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie powinno zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji.

 

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni od dnia podjęcia informacji. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, może zostać zaproponowany alternatywny sposób dostępu do informacji.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Prezydent Miasta Włocławek
  • Adres: ul. Zielony Rynek 11/13, 87-800 Włocławek
  • E-mail: poczta@um.wloclawek.pl
  • Telefon: 54 414 40 00

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

 

Dostępność architektoniczna budynku Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Sp. z o.o.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp z o.o. zlokalizowane jest w budynku przy ulicy Rysiej 3 we Włocławku, a dodatkowy Punk Sprzedaży Biletów mieści się w budynku przy ulicy Warszawskiej 5 we Włocławku.

Budynek przy ulicy Rysiej 3

1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli

Budynek zlokalizowany jest na Osiedlu Zazamcze, przy ulicy Rysiej 3. Składa się z dwóch kondygnacji.

Budynek posiada dwa wejścia:
– pierwsze: po przejściu przez Portiernię – jest wejściem do budynku administracyjnego,
– drugie: jest wejściem bezpośrednio do Punktu Sprzedaży Biletów.

Wejście do budynku administracyjnego.
Schody do budynku przed wejściem głównym składają się z 1 stopnia. Drzwi mają szerokość 80 cm i nie są otwierane automatycznie.

Wejście do Punktu Sprzedaży Biletów.
Przed wejściem nie ma stopni. Drzwi maja szerokość 90 cm i nie otwierają się automatycznie.

2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

Z korytarza głównego na parterze można dostać się do biura Prezesa Zarządu, które znajduje się na piętrze. Prowadzą do niego schody. Budynek nie posiada windy.

3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

W budynku przy ulicy Rysiej 3 nie ma pochylni, platform ani pętli indukcyjnych, nie są również dostępne żadne informacje głosowe.

4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. posiada jedno ogólnie dostępne miejsce parkingowe, znajdujące się przy Punkcie Sprzedaży Biletów.


Budynek przy ulicy Warszawskiej 5.

1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli

Budynek zlokalizowany jest w centrum miasta. Do budynku prowadzą drzwi o szerokość 100 cm, które nie otwierają się automatycznie. Przed wejściem nie ma schodów. Ogólnodostępne miejsca parkingowe znajdują się przed wejściem do budynku, wzdłuż ulicy Warszawskiej.

2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

 

W budynku nie ma korytarzy, schodów i wind. Wejście jest bezpośrednio do pomieszczenia, w którym odbywa się sprzedaż biletów.

3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

 

W budynku nie ma pochylni, platform, informacji głosowych i pętli indukcyjnych.

4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Przed budynkiem od strony ulicy Warszawskiej nie ma miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

 

Informacje wspólne dla wszystkich budynków:

1. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

 

Do budynku Miejskiego Przedsiębiorstwa komunikacyjnego Sp. z o.o. można swobodnie wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Uprawnienie powyższe nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Warunkiem skorzystania z tego uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż z umieszczonym widocznym miejscu napisem „Pies asystujący” oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Certyfikat potwierdzający status psa asystującego wydaje uprawniony do tego podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących, wpisany do prowadzonego przez Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych rejestru podmiotów uprawnionych do wydawania certyfikatów.

2. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informację także należy zawrzeć.

Nie ma możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego.

 

Raport o stanie zapewnienia dostępności – zgodny ze wzorem (107 KB, pdf)

Raport o stanie zapewnienia dostępności – w formie dostępnej  (62 KB, pdf)

 

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
1. Diagnoza do “Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami”

Diagnoza do planu działania (2,86 MB, pdf)

2. Harmonogram do “Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami”.

Harmonogram do planu działania (2,69 MB, pdf)

 

Koordynator ds dostępności pani Dominika Kujawa

nr telefonu 54-230-93-22 lub 883-260-709

adres email: koordynator_dostepnosc@mpk.com.pl.

Autor informacji: Andrzej Stasiak, Dominika Kujawa
Wprowadził:Beata Strużyna
Utworzono: 2020-02-03 09:04:55
Ostatnia modyfikacja: 2024-03-13 10:05:54 | przez: Beata Strużyna
Wyświetlono: 1435

Dziennik zmian
Skip to content